Wednesday, September 21, 2016

Public Islamic Opportunity Fund. Peluang yang datang sekali sekala.


3 minggu lepas Public Mutual buka sedikit ruang bagi pelabur baru yang ingin melabur di dalam PIOF dan juga pelabur sedia ada yang ingin tambah unit mereka.

Kejap je Public mutual ni buka peluang, hanya dari 1 september sehingga 15 september atau 250million unit habis dijual.

bagi aku yang belum ada fund yang invest dalam small/mid cap company, ini peluang terbaik bagi aku untuk divesify kan portfolio aku dalam unit trust.

plan aku?

Initial investment : RM 1100.00
Regular saving/monthly investment : RM 100.00

terus aku daftarkan sebagai unitholder.

sedikit sebanyak berkaitan PIOF

Fund Review

Kita tengok detail sikit


PIOF dilancarkan pada 28.06.2005
Prestasi lepas
5-year: annualised return 9.54%
10-year : annualised return 12.74%

pada zaman ekonomi tak berapa nak cun ni. PIOF tetap mampu beri return yang baik.

ok ke nak melabur dalam PIOF ni.

Tak sesuai dengan semua orang. 
1. Risiko PIOF level 5
2. Volatility 7.7


3. Kalau rasa gelisah je tengok NAV jatuh -35% dan -4%

Tapi semua perlaburan ada cara nak melabur kan..

sesiapa nak melabur dengan Public Mutual boleh dapatkan consultation dengan aku ye. tapi pastikan korang ada cash flow yang cantik dan berniat melabur jangka panjang. 


No comments:

Post a Comment