Saturday, October 29, 2016

homestay lendu: Astro Njoi

sambungan dari post sebelum ni => Klik

disebabkan aku tiada opsyen yang banyak untuk mendapatkan siaran tv yang jelas:

1. Mytv => melaka belum sampai lagi coverage dia
2. Android box dan seangkatan => perlukan sambungan internet
3. Hipptv Unifi=> perlu subscribe unifi

jadi aku memilih astro njoi.

15/10/16: aku hantar borang permohonan njoi pada agen di Family Store Masjid Tanah
18/10/16: dapat sms dari astro menyatakan permohonan aku telah disahkan
24/10/16: dapat panggilan dari tukang pasang astro njoi nak pasang hari khamis tapi aku mintak                         pasang hari jumaat
28/10/16: tukang pasang datang pasang


pasang piring atas bumbung


penyambungan kabel (kalau standard pemasangan dia akan tebuk syiling untuk kabel tapi sebab rumah ni ada soket tv jadi tak perlu nak tebuk syiling tapi kene tambah kos). 

kelebihan kita tak nampak kabel turun dari syiling rumah ke dekoder.


remote astro njoi


hasil pemasangan 

kos:
1) dekoder dan piring : RM 350
2) kos pemasangan standard: RM 100
3) untuk pemasangan guna soket tv: RM 60

total : RM 510.00


No comments:

Post a Comment