Sunday, September 18, 2016

tambah kemudahan homestay

dalam pos sebelum ni aku ada senaraikan kemudahan-kemudahan yang akan aku tambah pada masa akan datang.

rujuk pos sebelum ini >> KLIK

di sebabkan pada hari sabtu baru ni aku dapat Whatsapp untuk menyewa homestay selama 6 hari jadi aku mengambil keputusan untuk tambah sedikit lagi kemudahan (senarai ke - 2). sebab aku pikir takkan la nak bawak baju banyak-banyak. Lagipun self-laundry pun yang berhampiran aku rasa ada kat pekan masjid tanah dan juga pekan alor gajah. tidak lah jauh tapi kalau ada sendiri kat homestay lebih memudahkan.


jadi semalam aku dan wife pergi la mencari barang-barang ni dan hantar ke homestay pada petang nye..malam jap 9malam baru kami selesai.

Barang-barang:

1. mesin basuh jenama khind semi auto 6.8kg : RM380 (aku beli kat U electric Cheng)


2. dapur gas jenama pentec dan hos gas tekanan rendah : RM 58 (tesco cheng)
3. tong gas : RM 114 (mini mart lendu)
4. Ampaian : RM250 (tempah)
5. kuali, periuk, mangkuk nasi, sudip, senduk, pisau, tong sampah besar: RM 80

jumlah semua : RM 882.00

cuma peti ais je tak sempat nak masukkan. dah bincang dengan penyewa pasal ketiadaan peti sejuk dan mereka ok je.

kami terhadkan kemudahan memasak ni kepada mereka yang menyewa lama. sebab kami selalu menghadapi masalah penyewa menyepahkan dapur. jadi susah untuk kami kemas.

semoga penyewa-penyewa ni tolong jaga kebersihan dan kemudahan yang disediakan.



No comments:

Post a Comment