Saturday, September 3, 2016

Kereta pertama aku ialah Proton Wira


Lepas setahun aku kerja, bermodalkan bonus pertama kerja..aku beli kereta...ingat lagi masa tu bulan puasa aku dengan hafiz pergi usha kereta kat used car. masa tu pun hafiz cari kereta gak. masa ni kitorang pergi kat Seri Muda, shah alam.

aku memang cari kereta terpakai je sebab nak cari bayaran bulanan murah2 je..biasa lah gaji kecik..tak mampu nak pakai kereta mahal-mahal.

aku dan nizam bergambar dengan gambar ni masa raya 2011. masa ni kali pertama aku bawak balik kereta ni ke Kuantan.

dah 5 tahun kereta ni. Loan pun dah settle awal. sekarang ni Yana dan suami menggunakan kereta ni. Aku pun dah beli kereta lain. Proton Persona!

Rugi beli kereta awal-awal...Baik beli rumah dulu. Bagi aku terpulang. Biar bagi sesetengah orang, beli kereta dulu ni kurang bijak sebab kereta ni liabiliti. Harga menyusut. Tak bijak urus wang dll. 

Beli kereta ni bagi aku takde masalah. yang masalah bila kita salah pilih kereta. bila kita beli kereta terlalu mahal. itu yang biasa mengganggu kita. kereta mahal maintenance tentu mahal juga. Spare part lagi. insurans lagi. kalau rosak. fuyoo..beli pulak kereta-kereta yang payah dapat local spare part. parah. monthly installment tinggi, kita lambat simpan duit untuk jadi modal seperti beli rumah ke berniaga ke.

oh aku baru perasan. aku tak pernah bergambar dengan persona sendiri. haha

No comments:

Post a Comment