Wednesday, August 24, 2016

Azizi&Khadijah dan Safwan


Selalu terjadi...bila sesekali kita buat sesuatu di luar rutin harian kita tiba-tiba berjumpa dengan kenalan yang tak disangka-sangka..

ni contoh yang terjadi dua hari lepas.

1. Azizi dan Khadijah


Azizi dan khadijah ni kawan aku masa kat Kolej Matrikulasi Melaka. Kitorang sama-sama terlibat dalam Pembimbing Rakan Dinamik (nama biasa Pembimbing Rakan Sebaya). Dah lama tak jumpa diorang. Kali terakhir aku jumpa khadijah masa matrik la..tahun 2006. Azizi pun sama, tapi ada terserempak kat stesen LRT ampang tahun lepas. Walaupun dah lama tak berjumpa tapi zaman teknologi kini, kita boleh je dapat update dari tentang kawan-kawan kan..azizi dan khadijah ni tinggal kat shah alam..hahahaha..

dekat je pun dengan aku...tak sampai 5km pun beza dan aku tau kat mana kawasan rumah diorang cuma tak tau rumah yang tepat je. tapi takde kelapangan masa lagi nak melawat rumah diorang. alasan je ni..haha

masa terjumpa diorang ni aku tengah melepak kat KLCC park (waktu lunch)...dijodohkan diorang ni tengah bersiar-siar di kawasan tu sambil mencari POKEMON. kan tengah trending Pokemon Go ni. yang sweet laki bini tu main pokemon go. 

walaupun sekejap je jumpa tapi dapat lah update sedikit sebanyak tentang mereka..ok la kan..diorang dah ada anak...dari shah alam ke KL travel by LRT yang baru tu. minta alamat rumah mereka. dan lain-lain lagi.

disclaimer: aku tak main pokemon go sebab device no compatible..android jelly beans je..haha


 2. Safwan Shamsuddin


Hari ni aku habis meeting agak lewat. Biasa aku solat asar di surau ofis je. senang kan semua dah selesai kita terus balik je. tapi hari ni aku terasa nak solat surau suria. sampai je kat kawasan surau aku ternampak si safwan ni tengah close seorang client . 

safwan ni sepupu belah mak aku. jarang jugak la kitorang berjumpa. walaupun dia ni belajar kat KL je. ni baru habis belajar dia buat sale promosi Public mutual. haha..part ni yang best. kali pertama aku jumpa dia tahun ni masa ada satu kelas public mutual kat bangsar. aku duduk bahagian belakang dan aku ternampak kelibat si safwan dalam kelas tu. habis kelas aku terus jumpa dia dan gelak-gelak sebab abang ipar dia agen CWA. tak kisah pun agen mana-mana kompani cuma agak kelakar..rupa-rupa nye dia tak bagitau pun abang ipar dia yang dia nak jadi agen unit trust. dia pun baru jadi agen. ok la sementara tunggu konvo dan dapat kerja boleh la jadi agen unit trust. kalau rasa ada momentum tak perlu nak kerja 8-5 macam aku kan.

kali kedua terjumpa kat sini la. lepas dia jumpa client dia. kitorang minum la kat level 4 suria sambil update sikit2 pasal masing-masing. perjumpaan yang singkat tapi berkualiti.

good luck safwan!!

No comments:

Post a Comment